Pozycjonowanie lokalne

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Nie ulega wątpliwości, że pozycjonowanie lokalne stanowi istotny punkt strategii SEO dla wielu rodzajów biznesów. Jednym z czynników określających jaka strona zostanie wyświetlona na pierwszej stronie wyników wyszukiwania jest geolokalizacja. Szczególnie dotyczy to punktów oraz lokali działających przede wszystkim na rynku lokalnym. Jako najlepsze przykłady podać tu można wszelkiego rodzaju punkty gastronomiczne: restauracje, kawiarnie, ale nie tylko. W ten sposób do swoich klientów docierają także takie punkty usługowe, jak barber shopy, biura rachunkowe, zakłady krawieckie. Na pozycjonowaniu lokalnym skorzystają również małe, startujące firmy dopiero zdobywające swoich pierwszych klientów.

Uzyskaj spersonalizowaną ofertę

Dlaczego warto być obecnym w lokalnych wynikach wyszukiwania?

Jak donoszą badania przeprowadzone przez searchengineland.com, aż 78% osób, które poszukiwało lokalnych sklepów i usług w późniejszym czasie finalizowało transakcję. Nie bez znaczenia jest także rozwój technologii. Zdecydowana większość (bo aż prawie 90%!) wyszukiwań ukierunkowanych lokalnie jest wykonywanych z urządzeń mobilnych: tabletów oraz smartfonów. Wśród wyszukiwanych punktów niekwestionowanie królują 3 ich rodzaje: restauracje, sklepy oraz usługi. W ramach tej strategii zadbamy o rozwój Twojego zaplecza linków, stale poszerzając je o wysokiej jakości odnośniki pochodzące z lokalnych portali, tablic ogłoszeń oraz innych źródeł. W połączeniu z innymi działaniami ukierunkowanymi na zwiększenie wiarygodności Twojej strony możliwy stanie się stopniowy wzrost jej widoczności – najpierw dla fraz lokalnych, a z upływem czasu i na coraz bardziej ogólne frazy.

Prowadząc proces pozycjonowania lokalnego zadbamy również o zoptymalizowanie Twojej wizytówki na mapach Google, jak i profilu w usłudze Google Moja Firma. Będziemy też dla Ciebie prowadzić profile Twojej firmy w portalach społecznościowych: na przykład na Facebooku, Instagramie, Google+ Twitterze, Pinterest i innych.

Do kogo skierowane jest pozycjonowanie lokalne?

  • Lokale gastronomiczne: restauracje, kawiarnie, karczmy.
  • Lokale oferującego wszelkiego rodzaju usługi, na przykład fryzjerzy, kosmetyczki, barber-shopy.
  • Przedsiębiorstwa wyspecjalizowane: mechanicy pojazdowi, zakłady krawieckie, pracownie lutnicze.
  • Miejsca służące rekreacji: kluby muzyczne, dyskoteki, obiekty sportowe.
  • Miejsca służące kulturze: teatry, filharmonie, kina.