Pozycjonowanie szerokie

Co to jest pozycjonowanie szerokie?

Podstawowe założenie, jakie ma pozycjonowanie szerokie to opracowywanie fraz nie tylko ogólnych, ale i rozszerzonych (tzw. long-tail), określających dokładne zainteresowania. W tym przypadku skupiamy się na odwiedzających stronę, którzy poszukują konkretnego produktu lub usługi. Co za tym idzie, w wyniku realizacji tego procesu na naszą stronę trafiać będzie coraz więcej ruchu organicznego o wysokim prawdopodobieństwie dokonania konwersji w postaci zakupu lub innej formy sfinalizowania transakcji.

Uzyskaj spersonalizowaną ofertę

Skąd pozycjonowanie szerokie bierze swoją skuteczność?

Tym, co w szczególności cechuje pozycjonowanie szerokie jest stałe poszerzanie bazy słów kluczowych, na które wyświetla się strona. W efekcie tego użytkownik trafiający na Twoją witrynę z organicznych wyników wyszukiwania zostanie od razu skierowany do interesującej go oferty. Mówiąc krótko: przyjmujemy założenie, że część potencjalnych klientów jest już zdecydowana na konkretny produkt. W konsekwencji tego, wyszukując wtedy jego nazwę, kod EAN, bądź też inną frazę z nim związaną istnieje duża szansa, że po znalezieniu atrakcyjnej oferty sfinalizuje zakup. Z oczywistych względów, doskonale w tą strategię pozyskiwania sprzedaży wpisują się sklepy internetowe.

Warto przy tym pamiętać, iż pozycjonowanie szerokie poprawia widoczność nie tylko fraz typu long-tail. Oznacza to, że efektem ubocznym realizowania tej strategii SEO jest także podnoszenie pozycji fraz ogólnych. Wynika to z prostego faktu: bardzo często pojawiają się one naturalnie jako część złożonego zapytania, na przykład pozycjonowania lokalnego.

Zalety long-tail

  • Szybszy efekt - frazy long-tail cechują się niską konkurencją, dlatego wykonywane działania dużo szybciej znajdują swoje odzwierciedlenie w widoczności strony.
  • Niski koszt - z mniejszą konkurencyjnością frazy ściśle wiąże się też niższy koszt osiągnięcia wysokiej pozycji.
  • Zdecydowany klient - wszystkie frazy typu long-tail mają jedną wspólną cechę: poszukują ich klienci często już zainteresowani danym produktem. A więc zdecydowanie większe jest prawdopodobieństwo, że zdecydują się oni na zakup.
  • Wyższe pozycje fraz ogólnych - podwyższanie pozycji fraz ogólnych ma również pozytywny wpływ na bardziej ogólne frazy, z których składa się zapytanie szczegółowe.